redoctobermsz

Kto szuka ten znajdzie, a kto nie chce szukać to nigdy nic nie znajdzie

Jakub, rodzony brat Isusa, apostołem?

56 Komentarzy

W miarę jak się człowiek wczytuje w listy "apostoła" Pawła to zauważa kolejne detale które świadczą o tym że to nie są listy napisane pod natchnieniem Ducha Świętego. I tak dla przykładu niektórzy zwolennicy "apostolstwa Pawła" i "sztucznego" tłoku wielu apostołów, cytują: …

List do Galatów:
Gal: 1; (19) Spośród zaś innych, którzy należą do grona Apostołów, widziałem jedynie Jakuba, brata Pańskiego.(BT)

Ma to byc dowód że było wiecej niż 12-tu apostołów , ale nie zauważają że w tym wersecie czai sie niezły blef ktory robi …Paweł.

On wprowadza do 12-tki , kolejnego apostoła i legalizuje to określeniem

"należą do grona apostołów"

a tu mamy ciekawostkę, że sam Jakub ….nie nazywa się apostołem

Jak 1;1
(1) Jakub, sługa Boga i Pana Isusa Pomazańca, śle pozdrowienie dwunastu pokoleniom w rozproszeniu.

i tu dla odmiany Piotr, który należał do Dwunastki, słusznie tytułuje się apostołem:

1Piotra: (1) Piotr, apostoł Isusa Pomazańca, do wybranych, przybyszów wśród rozproszenia w Poncie, Galacji, Kapadocji, Azji i Bitynii,

a idąc dalej, jeśli Jakub był bratem Isusa to był synem Józefa a takowy nie należał do 12-tki, ponieważ było tam już dwóch następujących Jakubów:

Marka 3:(16) Ustanowił więc Dwunastu: Szymona, któremu nadał imię Piotr; (17) dalej Jakuba, syna Zebedeusza, i Jana, brata Jakuba, którym nadał przydomek Boanerges, to znaczy synowie gromu; (18) dalej Andrzeja, Filipa, Bartłomieja, Mateusza, Tomasza, Jakuba, syna Alfeusza, Tadeusza, Szymona Gorliwego (19) i Judasza Iskariotę, który właśnie Go wydał. (BT)

i tak Jakub syn Józefa też nie jest apostołem Baranka Obj.21:14. Mógł być wiernym uczniem Mistrza ale jak sam pisze nie nazywa się apostołem a …Paweł na odwrót, nazywa go apostołem. A dlaczego?.
Żeby pisząc o "innych apostołach" z poza 12-tki, zakwestionować Dwunastu i ich rolę a tym samym swoje "apostolstwo", zalegalizować z oczach wiernych i potomnych.

Mariusz Szcztyński

Reklamy

56 thoughts on “Jakub, rodzony brat Isusa, apostołem?

  1. Originally posted by anonymous:

    Kolejną bardzo pokrętną argumentacją jest powoływanie się na dzieje apostolskie jeśli tego potrzeba a jednocześnie negowanie Pawła o którym te dzieje opowiadają i akceptują… To samo z listem Piotra… BRAK KONSEKWENCJI.

    , starałem się jakoś odpowiedzieć ale niestety w tym zdaniu jest tylko ogólnikowy frazes bez konkretów i sofistyczne zastosowanie do Świadków Jehowy (oni takiego arta by nie napisali i jako przykład odpada), a co do "akceptacji" to chyba nie czytałeś komentarzy a tam podałem kolejną lipę uzdrowienia Eutychusa.A pokrętność na czym by polegała?, wg mnie jest proste, jasne i zrozumiałe.

  2. Ew. Jana 1:1-41 Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, a Bogiem było Słowo. 2 Ono było na początku u Boga. 3 Wszystko przez nie powstało, a bez niego nic nie powstało, co powstało. 4 W nim było życie, a życie było światłością ludzi. Ew. Jana 8:1212 A Jezus znowu przemówił do nich tymi słowy: Ja jestem światłością świata; kto idzie za mną, nie będzie chodził w ciemności, ale będzie miał światłość żywota. Ew. Jana 6:6363 Duch ożywia. Ciało nic nie pomaga. Słowa, które powiedziałem do was, są duchem i żywotem, Ew. Jana 4:2424 Bóg jest duchem, a ci, którzy mu cześć oddają, winni mu ją oddawać w duchu i w prawdzie. Światłość,która ukazała się Pawłowi jest fizyczną widzialną postacią,taką samą,która objawia się w wizjach maryjnych,ale nie jest ciałem,lecz manifestacją,projekcją,która uzurpuje wizerunek cielesny.W przekazie Jana światłość jest słowem,a słowo jest duchem.A duch ten,poprzez słowo ożywia ku żywotu,dając życie w prawdzie Bożej,światłością swoją,słowem,odwodzi od kłamstwa,tak,iż nie podążamy za innym duchem,który jest od złego.Kłamstwo oddziela nas od tej światłości,ponieważ kłamstwo to szatan.Syn człowieczy jest ciałem z krwi i kości,taki jak my i ukazał się wszystkim w ciele,po czym tak został wzięty.Szatan zaś nie ma miejsca gdzie by zamieszkiwał i nie może przybrać postaci fizycznej.Jest istotą duchową,ale nie jest Duchem w ciele,lecz tylko przybiera taką postać.

  3. Originally posted by togarma:

    Światłość,która ukazała się Pawłowi jest fizyczną widzialną postacią,taką samą,która objawia się w wizjach maryjnych.

    Z tym jest coś nie tak, bo tam nie ma w Dz.Ap. że to była postać fizyczna, nawet jej nie widzieli, raz widzieli światło a raz nie widzieli, wszystko w zależności od sprawozdania. A one są sprzeczne ze sobą.

  4. Odnosnie nadania tytulu APOSTOLA Jakubowi.Piszesz ze jesli Jakub jest BRATEM PANSKIM to musi byc synem Jozefa ,jednak ogolnie dostepne zrodla pokrewienstwo z Pomazancem tlumacza w bardzo prosty sposob;
    cyt”
    Pierwszy z tzw. listów powszechnych (lub katolickich) pochodzi od św. Jakuba. Cała niemal tradycja uważa za autora listu św. Jakuba Młodszego, KREWNEGO Chrystusa Pana i zwierzchnika Kościoła jerozolimskiego (Mk 15,40; Dz 12,17 i Ga 1,19). Wymienia go św. Mateusz w swym katalogu Apostołów (Mt 10,3) jako syna Alfeusza (w odróżnieniu od św. Jakuba Starszego, syna Zebedeusza, a brata św. Jana). Dzięki interwencji św. Jakuba Młodszego na tzw. soborze jerozolimskim (Dz 15,13nn) został zażegnany groźny spór o konieczność zachowywania Prawa starotestamentowego przez nawróconych pogan.”

    I w ten sposob Jakub moze byc;

    bratem stryjecznym = syn brata ojca (dla brata stryjecznego / siostry stryjecznej)

    bratem wujecznym = syn brata matki (dla brata ciotecznego / siostry ciotecznej)

    bratem ciotecznym = syn siostry ojca / matki (dla brata wujecznego / ciotecznego / siostry wujecznej / ciotecznej)

    Tak wiec ,mozna byc bratem i nie posiadac tego samego ojca?

  5. Więc nie moge sobie poradzić z pewna kwestia nie wiem gdzie wstawic to pytanie wiec wstawiam tutaj. Czytam ktorys raz listy Jana i o jakich braciach mowa? Mamy miłować grzesznikow czy braci w wierze tych ktorzy maja ducha Bożego? Ale tez jest napisane zeby nie goscic grzeszników w swoim domu nie miec z nimi wspóluczestnictwa itp.. Ci ktorzy znaja biblie pewnie tez widzą ze niektore nakazy sie wykluczją w jakiś sposób. Czyli mam miłowac grzesznika za jego grzechy? zadaje to pytanie bo Pan jest oczytany w takich kwestiach a w moim srodowisku nikt nie przeczytał nawet strony biblii

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s